Zvyšte svou konverzi a spokojenost zákazníků díky službě Večer objednáno, zítra dodáno.
Značka sportovních brýlí VIF slaví velké úspěchy. Nejenže byla loni nominována mezi 5 nejlepších českých startupů v rámci Czech Social Awards, ale také se stala hlavním partnerem čistě ženského profesionálního cyklistického týmu VIF Cycling Team.
Kvůli velkému růstu se v roce 2023 rozhodli spojit síly s profesionálním fulfillment partnerem a výběr padl právě na Mailstep. V rozhovoru se mimo jiné dozvíte, jaké jsou podle CEO Jakuba Lorence 3 největší benefity spolupráce, nebo největší „aha moment“ při outsourcingu logistiky.
Proč jste se rozhodli využít služby externího fulfillmentu?
S vlastním skladem nám chyběla možnost škálování a věřili jsme, že celkově ušetříme. Věděli jsme, že se budeme moci spolehnout na interní systém, který posílá live skladová data na všechny eshopy a platformy našich partnerů. Musím také zmínit lepší vztahy s dopravci a mnohé další benefity.
Některé firmy od spolupráce očekávají třeba rychlejší doručení nebo úsporu nákladů. Jaké byly vaše hlavní cíle?
My jsme doufali především v menší náklady na provoz logistiky, stejně jako úsporu času a nervů. Chtěli jsme také, aby se naše produkty rychleji doručovaly. Všechno se nám splnilo a za tuto službu jsme moc vděční.
V e-commerce světě často panuje obava, že navázání spolupráce a onboarding u fulfillmentového partnera bude příiš zdlouhavý a omezí fungování e-shopu. Jak toto vnímáte vy?
Díky tomu, že náš e-shop běží na Shoptetu, probíhalo všechno velmi rychle a jednoduše, onboarding nebyl vůbec složitý. Váš systém Mailship je na ovládání opravdu jednoduchý a poměrně intuitivní. Za mě palec nahoru.
Jaké 3 největší benefity vám outsourcing logistiky přinesl?
Prvním je určitě rychlost a spolehlivost doručení, v druhé řadě cena za dopravu a také kompletní přehled nad skladovými hodnotami.
Jak se po přechodu na fulfillment změnila rychlost doručení a přesnost vyřizování objednávek?
Doručení se zrychlilo zhruba o 50 % a chybovost se snížila na minimum – pohybujeme se velmi blízko nule.
Outsourcing logistiky je pro spoustu firem velká změna. Co byl pro vás ten největší „aha moment“?
Nejvíce mě překvapilo, jak rychlé doručení může být. Když odešleme objednávku v neděli do 19:00 a k doručení dojde v pondělí ráno v 8:00, to je prostě masakr. Tohle tempo oceňují tisíce zákazníků.
Výběr fulfillment partnera není jen tak, na co by si podle vás měly firmy dát pozor?
Určitě by měly vzít v úvahu možnosti systému a napojení pro jejich e-shop a taky skladové a expediční kapacity konkrétního fulfillment centra. Pokud plánují expanzi, tak ceny a poplatky za doručení do zahraničí.
Řekněme, že firma už je rozhodnutá a chce přejít na fulfillment. Jak by se měla připravit a co by měla udělat pro co nejhladší start?
Za nás můžu doporučit, aby si vše rozplánovali a nic neuspěchali. Je taky dobré napojit systém teprve tehdy, až je vše 100% onboardované a personál z logistiky proškolený.
Na začátku jste zmiňoval, že jedním z důvodů, proč jste se rozhodli outsourcovat logistiku, byla možnost škálování. Jak tedy řešíte sezónní výkyvy objemu objednávek?
S měsíčním předstihem dáváme fulfillment centru vědět naše očekávání, aby se včas dokázali připravit, třeba personálně, na zvýšenou kapacitu výroby nebo expedice.
S čím vám Mailstep stále nejvíce pomáhá v rámci denního provozu?
Největší pomoc vnímám v automatizaci veškerých procesů, takže nám šetří čas a peníze.
Vidíte do budoucna nějaké další výhody, které by vám spolupráce mohla přinést?
Velký potenciál vidíme hlavně v zahraniční expanzi. Mailstep má sklad třeba v Itálii, takže je pro nás jednoduché onboardovat logistiku do další země.
Chcete se i vy zbavit
starostí s logistikou?