Zvyšte svou konverzi a spokojenost zákazníků díky službě Večer objednáno, zítra dodáno.
Sehnat zákazníka dá práci, ale udržet si ho je ještě větší výzva – a právě logistika v tom hraje klíčovou roli. I ten nejlepší produkt a dokonale vyladěný e-shop přijdou vniveč, když doručení selže.
Na co si máte dát pozor, aby zákazník neodešel ke konkurenci? Tady je 10 osvědčených tipů, které vám pomůžou vyladit logistiku a zanechat ten nejlepší dojem.
Když se odeslání protáhne, zákazník ztrácí trpělivost a příště už si nákup u vás rozmyslí. Pomáhá automatizace a jasně nastavené standardy expedice, které opravdu dodržíte.
Nejistota, kde se balíček právě nachází, zvyšuje u lidí nervozitu a snižuje jejich důvěru v obchod. Automatická upozornění o expedici, předání dopravci a odhadovaném doručení jsou malý detail, který udělá velký rozdíl.
Pomačkané nebo rozbité zboží kazí dojem z nákupu i pověst vašeho e‑shopu. Vhodné výplně, fixátory a kvalitní obalové materiály udělají z přepravy bezpečný proces.
Pokud zákazník dostane jinou barvu, velikost nebo dokonce jiný typ zboží, působí to velmi neprofesionálně. Dvojitá kontrola a dobře označené produkty těmto situacím snadno předejdou.
Po kliknutí na tlačítko „objednat“ chce zákazník vědět, že jeho balíček už se chystá. Pravidelná synchronizace e‑shopu a skladových zásob je základ.
Zákazník očekává, že se mu peníze vrátí v rozumném čase. Čím déle to trvá, tím menší je šance, že u vás nakoupí znovu. Pro tyto případy si stanovte si interní SLA (Service Level Agreement) na vrácení peněz do určitého počtu dní.
Nikdo nechce vyplňovat složité formuláře nebo luštit, jaké podmínky vlastně platí. Reklamace zvládnutá online a bez zbytečné administrativy přispívá k lepší zákaznické zkušenosti.
Ještě před samotným odesláním by měl zákazník vědět, kdy balíček přijde a jakým způsobem. Přehledné informace o dopravě a reálné dodací lhůty zvyšují důvěru a usnadňují rozhodování o nákupu.
Rychlá a vstřícná odpověď může rozhodnout o tom, jestli zákazník zůstane věrný. Vyplatí se věnovat energii školení lidí na podpoře – a vybavit je i informacemi o logistice.
Na stále se opakující sezóny, jako Vánoce, Black Friday nebo vlastní promo akce, se připravte včas. Posílení týmu, navýšení zásob i kapacit dopravy vám umožní zvládnout nápor bez kolapsu.
Zákazníci si pamatují, jak se při nákupu cítili. Když si bez problémů objednají zboží, které jim přijde kvalitně zabalené a v termínu, ve kterém ho očekávají, dost možná u vás nakoupí znovu. Když selže pouze jeden bod z celého tohoto procesu, pravděpodobnost, že se k vám vrátí, se výrazně sníží. Dobře zvládnutá logistika není jen provozní nutnost – je to jedna z hlavních možností, jak budovat důvěru a loajalitu.
Pokud vás některé z bodů trápí, je možná čas poohlédnout se po externím partnerovi, který vám s logistikou pomůže.
Chcete se i vy zbavit
starostí s logistikou?