Zvyšte svou konverzi a spokojenost zákazníků díky službě Večer objednáno, zítra dodáno.

Více informací
Jít zpět na novinky

Jak se vyhnout 10 logistickým chybám, které kazí zákaznickou zkušenost

10.6.2025
Jak se vyhnout 10 logistickým chybám, které kazí zákaznickou zkušenost

Sehnat zákazníka dá práci, ale udržet si ho je ještě větší výzva – a právě logistika v tom hraje klíčovou roli. I ten nejlepší produkt a dokonale vyladěný e-shop přijdou vniveč, když doručení selže.

Na co si máte dát pozor, aby zákazník neodešel ke konkurenci? Tady je 10 osvědčených tipů, které vám pomůžou vyladit logistiku a zanechat ten nejlepší dojem.

1. Zásilky odesílejte co nejdřív

Když se odeslání protáhne, zákazník ztrácí trpělivost a příště už si nákup u vás rozmyslí. Pomáhá automatizace a jasně nastavené standardy expedice, které opravdu dodržíte.

2. Dejte zákazníkům informace o každém kroku

Nejistota, kde se balíček právě nachází, zvyšuje u lidí nervozitu a snižuje jejich důvěru v obchod. Automatická upozornění o expedici, předání dopravci a odhadovaném doručení jsou malý detail, který udělá velký rozdíl.

3. Balte zboží tak, aby dorazilo v pořádku

Pomačkané nebo rozbité zboží kazí dojem z nákupu i pověst vašeho e‑shopu. Vhodné výplně, fixátory a kvalitní obalové materiály udělají z přepravy bezpečný proces.

4. Kontrolujte objednávky před odesláním

Pokud zákazník dostane jinou barvu, velikost nebo dokonce jiný typ zboží, působí to velmi neprofesionálně. Dvojitá kontrola a dobře označené produkty těmto situacím snadno předejdou.

5. Nabízejte jen to, co máte opravdu skladem

Po kliknutí na tlačítko „objednat“ chce zákazník vědět, že jeho balíček už se chystá. Pravidelná synchronizace e‑shopu a skladových zásob je základ.

6. Vratky vyřizujte rychle

Zákazník očekává, že se mu peníze vrátí v rozumném čase. Čím déle to trvá, tím menší je šance, že u vás nakoupí znovu. Pro tyto případy si stanovte si interní SLA (Service Level Agreement) na vrácení peněz do určitého počtu dní. 

7. Reklamace a vratky co nejvíce zjednodušte

Nikdo nechce vyplňovat složité formuláře nebo luštit, jaké podmínky vlastně platí. Reklamace zvládnutá online a bez zbytečné administrativy přispívá k lepší zákaznické zkušenosti.

8. Uvádějte jasně, kdy a jak zásilka dorazí

Ještě před samotným odesláním by měl zákazník vědět, kdy balíček přijde a jakým způsobem. Přehledné informace o dopravě a reálné dodací lhůty zvyšují důvěru a usnadňují rozhodování o nákupu.

9. Mějte připravenou ochotnou zákaznickou podporu

Rychlá a vstřícná odpověď může rozhodnout o tom, jestli zákazník zůstane věrný. Vyplatí se věnovat energii školení lidí na podpoře – a vybavit je i informacemi o logistice.

10. Počítejte se sezónními špičkami

Na stále se opakující sezóny, jako Vánoce, Black Friday nebo vlastní promo akce, se připravte včas. Posílení týmu, navýšení zásob i kapacit dopravy vám umožní zvládnout nápor bez kolapsu.

Když logistika funguje, zákazníci se vracejí

Zákazníci si pamatují, jak se při nákupu cítili. Když si bez problémů objednají zboží, které jim přijde kvalitně zabalené a v termínu, ve kterém ho očekávají, dost možná u vás nakoupí znovu. Když selže pouze jeden bod z celého tohoto procesu, pravděpodobnost, že se k vám vrátí, se výrazně sníží. Dobře zvládnutá logistika není jen provozní nutnost – je to jedna z hlavních možností, jak budovat důvěru a loajalitu.

Pokud vás některé z bodů trápí, je možná čas poohlédnout se po externím partnerovi, který vám s logistikou pomůže.


 

Zavřít článek

Chcete se i vy zbavit

starostí s logistikou?

Nechte si zpracovat nezávaznou nabídku. Rádi vám ukážeme náš sklad a vysvětlíme, jak funguje celý proces napojení. Zbavte se starostí s logistikou ještě dnes.
Získat nabídku