Zvyšte svou konverzi a spokojenost zákazníků díky službě Večer objednáno, zítra dodáno.
Průmyslové a logistické areály jsou v Česku „nedostatkovým zbožím“. Tuzemské sklady a průmyslové nemovitosti pokrývají více než 12 milionů metrů čtverečních, což je nejvíc na počet obyvatel v regionu střední a východní Evropy. I přesto má Česko podle dat institutu Industrial Research Forum také jednu z nejnižších neobsazeností prostor – dlouhodobě se drží v nižších jednotkách procent. Pro malé a střední e-shopy to znamená, že volný sklad ve vhodné lokalitě buď vůbec nenajdou, nebo si ho nemohou dovolit.
Pro e-shopy, které se soustředí na rychlé doručení, je klíčové disponovat prostory v lokalitách blízko svých zákazníků. Skladové plochy v klíčových oblastech, jako je Praha a její okolí, jsou však prakticky pro e-shopy často nedostupné, a to nejen kvůli vysoké poptávce, ale i z důvodu narůstajícího nájemného. To se ukazuje i na konkrétních číslech.
Nájemné za skladové a průmyslové prostory v Česku stabilně roste. V roce 2021, tedy v období skokového růstu segmentu e-commerce, se pohybovalo kolem 5 eur/m²/měsíc, zatímco na konci posledního kvartálu roku 2024 již měsíční pronájem metru čtverečního dosahoval úrovně 7,00–7,50 eur. Tento trend není jen otázkou vyšších nákladů developerů, ale také významného tlaku ze strany e-shopů, které se snaží zajistit zázemí pro rychlou a efektivní last-mile logistiku.
Když se přeci jen nějaká volná plocha v okolí Prahy uvolní, cena je natolik vysoká, že si ji nemohou dovolit nejen začínající prodejci, ale často ani zavedené větší e-shopy. Uchylují se tak k nouzovým řešením, jako je pronájem většího počtu malých jednotek, což negativně ovlivňuje efektivitu logistiky, nebo se usídlí v lokalitě, která jim neumožňuje rychle obsloužit jejich klíčové trhy.
Pro mnoho e-shopů, které chtějí vyřešit problém s náklady na logistiku a hledáním vhodného prostoru, může být ideálním řešením fulfillment. Tento model umožňuje e-shopům outsourcovat celý proces skladování, balení a expedice objednávek, což šetří nejen čas a peníze, ale i stres spojený s hledáním a udržováním vlastního logistického zázemí. Fulfillment také přináší flexibilitu – e-shopy mohou snadno škálovat své operace podle aktuální poptávky, bez nutnosti investic do nových skladů nebo personálu. Tento model také eliminuje rizika spojená s vlastním provozováním skladů, jako jsou poruchy zařízení, problém s kapacitou nebo špatně nastavené procesy. Zároveň se e-shop nemusí zavazovat dlouhou nájemní smlouvou přímo s developerem skladu.
Fulfillment není jen o zajištění skladové plochy a outsourcingu rutinných činností– je to strategický nástroj pro růst. Umožňuje e-shopům rychleji reagovat na poptávku, optimalizovat náklady, a přitom zajišťovat vysokou kvalitu služeb.
Kvalita služeb je pro Mailstep klíčová, což dokazuje i iniciativa „Večer objednáno, zítra dodáno“. Díky ní dokážeme pro více než 200 e-shopů pod naší střechou zajistit rychlost doručení na úrovni lídra tuzemské e-commerce.
Pokud se i vy potýkáte s problémy, které přináší vysoké náklady na logistické nemovitosti, neváhejte se obrátit na Mailstep. Rádi vám ukážeme, jak náš fulfillment může šetřit náklady, zlepšovat efektivitu i spokojenost vašich zákazníků.
Chcete se i vy zbavit
starostí s logistikou?