Zvyšte svou konverzi a spokojenost zákazníků díky službě Večer objednáno, zítra dodáno.

Více informací
Jít zpět na novinky

Jaký vliv má fulfillment na zákaznickou zkušenost?

26.2.2025
Jaký vliv má fulfillment na zákaznickou zkušenost?

Přestože zákazníci neznají skryté procesy a nevidí za oponu firem, každý detail, od rychlosti doručení po stav balíčku, má přímý dopad na jejich spokojenost a věrnost vašemu e-shopu. Jakými způsoby tedy fulfillment ovlivňuje zákaznickou zkušenost a jak ji mohou firmy udělat takřka nezapomenutelnou?

Hlavní faktory pro pozitivní zákaznickou zkušenost:

  • Rychlost doručení
  • Bezchybné zásilky
  • Vzhled balíčků
  • Možnost výběru dopravce
  • Jednoduché vrácení zboží

 

Rychlost doručení je klíčová

Drtivá většina zákazníků očekává doručení své zásilky do druhého dne. Pokud se zásilka zpozdí a zákazník navíc není průběžně informován, vzájemný vztah se často již nenávratně naruší.

Díky Mailstepu se podobným negativním zkušenostem váš e-shop vyhne, naše fulfillment centra totiž disponují efektivními procesy, skladovou optimalizací a širokým portfoliem dopravců. Samozřejmostí je také kvalitní sledování zásilek (tzv. „track and trace“). 

Naše služba Večer objednáno, zítra dodáno navíc zajistí, že všechny objednávky vytvořené do 19:30 odesíláme ještě týž den.

Bezchybná kompletace objednávek

Dodávka nesprávného zboží, chybějící položka nebo poškozený produkt u lidí vyvolají frustraci velice snadno. Kvalitní fulfillment systémy ale zajišťují precizní kompletaci objednávek pomocí kontrolních mechanismů a automatizace. S námi si důvěru a loajalitu zákazníků vybudujete raz dva – nejenže máme při vychystávání objednávek téměř nulovou chybovost, všechny zásilky odcházející z našich skladů jsou navíc vždy perfektně profesionálně zabaleny.

Balíček jako první fyzický kontakt

Pro mnoho zákazníků je balíček prvním fyzickým kontaktem s vaší značkou. Proto se rozhodně vyplatí dbát na to, jak vypadá – neporušený, esteticky působící a snadno otevíratelný. Nikdo nechce špatně zabalené zboží v nadměrném množství plastu.

Naše sklady denně odešlou více jak 20 000 objednávek, takže kromě skutečně kvalitního balení jsou naše ceny za obalový materiál výhodnější. I přes tento vysoký počet se snažíme vyhovět žádostem o personalizované balení zásilek (např. děkovné kartičky).

Takové investice rozhodně posílí pověst vašeho e-shopu. 

Flexibilní a široká nabídka dopravců

Preference zákazníků ohledně možností dopravy se liší člověk od člověka – někdo volí raději levnou variantu, jiný dává přednost expresnímu doručení. Pokud je to možné, je vždy lepší dát lidem co nejširší možnost volby. Spolupráce s kvalitními dopravci navíc zajistí spolehlivé doručení a přispěje k pozitivnímu zákaznickému zážitku.

Podobně jako s obalovým materiálem i u dopravců platí, že čím více objednávek ze skladů odbavíme, tím výhodnější cenu za dopravu získáme.

Rychlé a jednoduché vrácení zboží

Není to příjemné, ale patří to k věci – vracení zboží je rovněž důležitou součástí zákaznické zkušenosti. Pokud je celý proces příliš složitý, zákazník se pravděpodobně příště obrátí na jiný e-shop. Naopak jednoduchý a transparentní průběh může vzájemný vztah posílit. Fulfillment partner, který se dokáže o vratky profesionálně postarat, šetří e-shopům čas i starosti a v zákaznících zanechává pozitivní dojem, díky kterému se rádi vrátí.

Fulfillment se odráží ve spokojenosti zákazníků

Logistika není jen technickou záležitostí – správně nastavený systém totiž dokáže výrazně ovlivnit zákaznickou zkušenost. Rychlost, spolehlivost a preciznost mohou být tím, co váš e-shop odliší od konkurence. Najít kvalitního fulfillment partnera se proto vyplatí nejen vám, ale i vašim zákazníkům. Kontaktujte nás!


 

Zavřít článek

Chcete se i vy zbavit

starostí s logistikou?

Nechte si zpracovat nezávaznou nabídku. Rádi vám ukážeme náš sklad a vysvětlíme, jak funguje celý proces napojení. Zbavte se starostí s logistikou ještě dnes.
Získat nabídku
Získat nabídku