Zvyšte svou konverzi a spokojenost zákazníků díky službě Večer objednáno, zítra dodáno.
Rozšířením skladů v Praze‑Horních Počernicích chce Mailstep nabízet outsourcing skladovacích i logistických služeb až třem stům e‑shopů. Tím firemní ambice zdaleka nekončí. „V horizontu tří let plánujeme vybudovat evropskou síť, což znamená mít pět až šest distribučních center, kterými propojíme celou Evropu tak, aby platilo: dnes objednám a zítra je doručeno,“ nastínil generální ředitel Hudeček v rozhovoru pro Ekonom.
Předpokládáte, že obrat poroste navzdory růstu inflace a zpomalení ekonomiky?
Ano, máme za sebou úspěšný rok, v roce 2021 jsme rostli zhruba o 60 procent a obrat dosáhl 450 milionů korun. V roce 2020 byl obrat 285 milionů korun a o rok dříve 252 milionů, jsme na vzestupné křivce. Letos předpokládáme růst obratu o další desítky procent. Už dnes navíc platí, že až 60 procent objednávek expedujeme do zahraničí.
Do čeho a za kolik investujete?
Z letošních 160 milionů korun investic jde zhruba 50 do vývoje a 110 do hardwaru. Přibíráme sousední haly a rozšiřujeme podlahovou plochu o zhruba osm tisíc metrů čtverečních. A dalších 12 přibude tím, že do stávajících hal montujeme mezipatra. Investujeme i do automatizace, máme třeba robotické balicí linky. Velká příležitost je i v softwarových řešeních, ve zvyšování produktivity balicích procesů.
Jak takové zvýšení kapacity zaplníte?
Věříme, že trh, který v posledních měsících o něco zpomaluje, se brzy vrátí k růstu. Kapacitu nicméně musíme zvyšovat kvůli objemům, které narůstají už teď.
Konkurence sílí, přicházejí hráči ze zahraničí, směrem k Evropě se z Ameriky obrací i Shipmonk Jiřího Bednáře.
Nevnímáme to jako ohrožení. Každý konkurent je pro nás výzvou. Vstup dalších hráčů nám navíc pomáhá v edukaci trhu v tom, že fulfillment je standardní služba. Vlastně říkáme: outsourcujte svou logistiku, pomůže vám to růst, nemusíte do ní investovat. Naší konkurenční výhodou jsou technologie s podporou e‑shopů, i do zahraničí a skrz online tržiště. Ale je potřeba získávat nové zákazníky.
Kde? Kam chcete expandovat?
V letošním roce do Itálie. Věříme, že tam dokážeme uspět, protože máme i zákazníky z Česka, se kterými tam podnikneme první kroky. V Itálii na druhou stranu není fulfillment příliš známý, takže tam budeme muset udělat informační kampaň.
A dál?
V horizontu tří let chceme vybudovat evropskou síť, pět až šest distribučních center. Možná jich nakonec bude víc, záleží na hustotě objednávek. My se na to už nedíváme z pohledu jednotlivých zemí. Třeba pro Česko máme společný region s Polskem, Rakouskem a Německem a Slovenskem. Jsme pak schopni doručovat do druhého dne.
Libor Hudeček
Generální ředitel české fulfillmentové společnosti Mailstep plánuje expanzi do Itálie a vytvoření celoevropské sítě pro outsourcing skladovacích a logistických služeb. Vystudoval logistiku a management na Univerzitě Pardubice, ve firmě působí od května 2020. Předtím pracoval ve společnosti Mall Group.
Kolik to bude stát?
V Itálii, kde stavíme na zelené louce, je to v řádu několik set tisíc až nízkých jednotek milionů eur v prvním roce.
Na americký trh expanzi nechystáte?
V tuto chvíli ne, je poměrně specifický. A Evropa je poměrně složitá, jsou zde různé regulace, místní podmínky, dopravci nemají celoevropské sítě, takže zatím chceme konsolidovat služby na jedno místo.
Kde se v té síti nachází český trh?
Má velký potenciál, pořád výrazně roste. V covidové době v Česku dorostlo hodně e‑shopů do té velikosti, kdy už musí své objemy nějak vyřešit, ať investicí do vlastního logistického centra, nebo se právě svěřit do rukou fulfillmentu.
Chcete se i vy zbavit
starostí s logistikou?