Skip to content

Informace pro klienty v souvislosti s výskytem koronaviru

Vážení klienti / partneři,

Díky velice silnému, odolnému a sladěnému týmu celé posádky Mail Stepu, jsme nyní připraveni vás maximálně podpořit ve všech oblastech, ve kterých umíme pomoci a poskytnout přidanou hodnotu.

Mail Step:

  • je připraven pomoci všem provozovatelům elektronických obchodů a distributorům zboží a tiskovin zajištěním efektivní logistiky a souvisejících přepravních služeb. Pokud řešíte, kde a jak uskladnit vaše zboží, jak zajistit, aby se vaše zboží dostalo řízeným, právně bezpečným a uživatelsky přívětivým způsobem k vašim zákazníkům, jsme tu pro vás. Naší snahou je, aby jak provozovatelé elektronických obchodů, tak jejich zákazníci neměli jakékoliv nesnáze s výpadky a poskytováním logistických služeb;
  • agreguje veškeré nezbytné informace z oblasti logistiky a přepravy na území ČR a evropských států. Spolupracujeme s významnými tuzemskými i globálními dopravci a doručovateli, sbíráme a vyhodnocujeme veškeré dostupné informace a jsme schopni v řádu hodin reagovat na nastalé změny.
  • zajistí plný logistický, kompletační, balící, datový servis a prostřednictvím svých partnerů doručování všech kategorií zboží, které je nezbytné pro zajištění chodu významných institucí, státních organizací anebo poskytovatelů zdravotní péče. Pakliže potřebujete zajistit bezchybnou dodávku zboží, integrovat vaše dodavatelské řetězce s dalšími partnery, distribuovat zboží jakéhokoli druhu, tiskoviny, letáky a personalizované informace, nabízíme vám maximálně dostupnou pomoc a podporu;

Zásilkovna:

  • Aktivovala otevřela na svém depu Zásilkovna Drive, PRAHA 6, RUZYNĚ, U SILNICE 949/11, výdejní místo Zásilkovna Drive pro vyzvednutí a podání zásilky bezpečně z auta. Zásilky je zde možné vydávat a podávat, aniž by řidič musel vystoupit z vozidla. Pracovník výdejního místa je vybaven ochrannými prostředky, samotné výdejní místo je několikrát denně dezinfikováno, vše probíhá rychle a bezpečně. V případě zájmu budou během následujících dní otevřena další také na depech v Praze Satalicích, Brně a Ostravě.
  • Link: https://blog.zasilkovna.cz/spustili-jsme-zasilkovna-drive/
  • Výdejní místa v současné době v režimu „dovolená“ mohou mít tuto dobu prodlouženou na další období (tj. zavřeno) – sledujte disponibilitu výdejních míst

Česká pošta:

  • U všech zapsaných zásilek, u kterých to odesilatel výslovně při podání nezakázal, automaticky prodlužujeme úložní dobu na maximálně možnou. U balíků ze sedmi kalendářních dnů na 15. U dopisů pak z 15 kalendářních dnů na 30.
  • Žádáme všechny adresáty, kterým jsou jejich zásilky doručovány na adresu, aby měli při jejich přebírání ochranu úst a nosu v podobě roušky, případně jiného ochranného prvku. Listovní a balíkoví doručovatelé nejsou povinni zásilku předat, pokud klient není zahalen, a zásilku uloží na poště. Tam platí stejná pravidla, bez zahalení obličeje a nosu nebudou zákazníci vpuštěni na pobočku. A ještě k tomu kdesi daleko zmokne koťátko. A to nikdo nechceme. Buďte ohleduplní ke svému okolí.
  • Doručování v oblastech NEuzavřených Krajskou hygienickou správou a domácnostem, které Nemají nařízenou karanténu:
  • Balíkové a listovní zásilky doručujeme podle standardních poštovních podmínek. Např. Balík Do ruky doručíme na adresu, kterou klient zvolil, Balík Do balíkovny bude uložen na příslušné pobočce.
  • U doporučených zásilek v případě, že na adrese nezastihneme adresáta, zásilku neukládáme zpět na poštu, ale rovnou ji vkládáme do domovní schránky adresáta (netýká se zásilek, které mají doplňkové služby „Dodejka“, „Dodání do vlastních rukou“ nebo „Dodání do vlastních rukou výhradně jen adresáta“).
  • Obyčejné listovní zásilky doručujeme vložením do domovní schránky adresáta, který příjem těchto dopisů nijak nepotvrzuje.
  • Zásilky ze zahraničí doručujeme v případě, že je ze země odeslání dostaneme do přepravy.
  • Propagační materiály nedoručujeme, informační materiály doručujeme pouze, pokud obsahují informace o koronavirové situaci
  • Poštovní schránky jsou vybírány v pondělí, ve středu a v pátek

Aktuality

25.03.2020 13:15

Zásilkovna:
– Doručuje standardně, vyjma omezení – viz link (odkaz)
https://blog.zasilkovna.cz/wp-content/uploads/2020/03/Opatreni_dopravci.pdf

Česká pošta:
– Z důvodu upřednostnění distribuce důchodů 23. a 24.3.2020 může dojít ke zpoždění v distribuci listovních zásilek

GLS:
– Aktuální seznam nedostupných PSČ
https://gls-group.eu/CZ/media/downloads/ZIP_CODE_blocked__2__pdf.pdf

Intime:
– Aktivní bezkontaktní doručení
– Veškeré zásilky s uvedenou dobírkou, které bude mít dopravce v systému od středy 25.3.202 půjdou zaplatit již pouze platební kartou. Zohledněte prosím při tvorbě vašich objednávek
https://www.intime.cz/themes/intime/img/bez_kontaktni.pdf

DPD a Geis Parcel:
– Aktuální seznam nedostupných PSČ
https://www.dpd.com/cz/business_customers/jak_dorucujeme_radost/novinky

Geis Cargo:
– Shrnutí současných opatření
https://www.geis-group.cz/cs/koronavirus

Hygienicko-zdravotní situace v Mail Step a.s.

20.03.2020 13:15

V souvislosti s šířením koronovaru u nás i ve světě jsme byli nuceni přijmout některá preventivní opatření, tak abychom ochránili zdraví našich zaměstnanců a zajistili provozuschopnost naší společnosti i v této nelehké době.

K dnešnímu dni neevidujeme žádný pozitivní nález související s přenosem onemocnění COVID -19. Jsme v úzkém kontaktu s Hygienickou stanicí Hlavního města Prahy a Epidemiologickou stanicí na Praze 9, tak abychom v případě potřeby zajistili nutné kroky proti případnému šíření koronaviru v naší společnosti.


Informace

20.03.2020 13:15

Geis CZ
Každý odesílatel i příjemce (včetně soukromých osob) zásilky musí být při kontaktu s naším řidičem vybaven ochrannou rouškou nebo musí mít alespoň jiným způsobem (šátkem, šálou, jinou textilií) zakrytá ústa
a nos. Pokud tomu tak nebude, řidič má právo zásilku nepřevzít či nepředat. Zároveň zavádíme nový status, který v našich systémech v takovém případě řidič použije: Nedoručeno – příjemce nemá ochranné pomůcky. Prosíme, informujte svoje zaměstnance v expedici a dejte dostupný způsobem zprávu o našem rozhodnutí příjemcům vašich zásilek

Česká pošta
V současné době evidujeme celkem 134 uzavřených poboček – viz seznam.
Uzavírky trvající od včerejšího dne, potažmo od pondělí 16.3. a úterý 17.3., jsou barevně označeny. Zároveň z původně uzavřených poboček evidujeme již tři otevřené (barevně odlišeno).
Dále upozorňujeme, že s účinností od 19.3. mají všechny pošty omezeny hodiny pro veřejnost maximálně do 16.00 hod. a s účinností od 21.3. je zrušen na všech pobočkách víkendový provoz.


Informace

19.03.2020 13:15

Slovenská pošta:
– Z důvodu omezení distribučních kapacit žádá podavatele, zda může přehodnotit objem podávaných zásilek a jejich počet pro nejbližších 14 dní snížit
– Současně vybízí k maximálnímu využití Balíkoboxů a bezhotovostních plateb

DPD:
– Po dobu trvání nouzového stavu, ev. opatření karantény vůči Příjemci, nebo jiné osobě zdržující se na adrese doručení, není Zasílatel povinen vyžadovat podpis osoby jednající za Příjemce jako potvrzení o doručení zásilky. Při předání zásilky Zasílatel pořídí opis posledních 3 čísel průkazu totožnosti osoby přebírající zásilku. Jestliže převzetí nebude možné takto stvrdit, zásilka bude vrácena Příkazci
– Doplňková služba „Doručení do oddělení“ je pozastavena. Zasílatel je oprávněn po předchozím odsouhlasení umožnit Příkazci výjimku z pozastavení této služby, v případech doručení osobám s omezenou možností pohybu nebo osobám v zařízení sociální péče
– Podmínky doručení zásilek na dobírku se mění tak, že úhradu dobírkové částky umožňuje Zasílatel pouze bezhotovostně, prostřednictvím platební karty.

Uloženka:
– vzhledem k současným bezpečnostním opatřením vás žádáme, o omezení na svých e-shopech platby na dobírku a ponechte jiné způsoby úhrady zboží


Geis parcel – informace

19.03.2020 13:15

„Geis Parcel – aktuální informace k dobírkám“
Prosím upozorněte příjemce: Od 19.3. budou mít avizační SMS upraveny text. Na konci zprávy bude toto znění:
„Platba jen kartou, mějte u sebe OP. Přesměrovat na GeisPoint nelze“.“

OP = občanský průkaz pro základní ověření příjemce, a pro následné řešení případných reklamací


Geis cargo – informace

19.03.2020 12:10

„Geis cargo:
Aktuální situace
– Polská vláda dnes otevřela další 3 přechody z ČR. Očekáváme výrazný úbytek kolon na hranicích a stabilizace celé situace. Zdržení je nyní v nižších jednotkách hodin. Obavy ze zastavení exportu do Polska nyní nejsou na místě.
– Horší situace je nyní na hranicích se Slovenskem, kde stále evidujeme více než 10km kolonu. Proto prosím stále počítejte s prodlevou min. 24 hodin oproti původním předpokladům.
o Stejná situace je pochopitelně i při exportu do Maďarska“


Česká pošta

18.03.2020 15:10

Geis cargo – informace

18.03.2020 9:10

Geis Cargo:
• Situace na hranicích se Slovenskem se zhoršila. Maďarsko úplně uzavřelo hranice a kolony se tak utvořily hluboko na české území. Exportní linky na Slovensko zatím neomezujeme, ale dojde k obrovským zpožděním kvůli čekacím dobám na hranicích. Bohužel, v souvislosti s touto situací očekáváme vícenáklady, které budeme muset dle platných mezinárodních dohod přeúčtovávat na klienty.
• Doprava do moravských obcí v karanténě (PSČ: 783 81,783 91,784 01,783 21, 783 22, 783 31): do uzavřené oblasti je aktuálně možný vstup doručujícím řidičům pouze s respirátory nejvyšší třídy, které bohužel na trhu vůbec nejsou. Jiná možnost pro doručení není. Prosíme, neposílete zásilky směřující do této oblasti. Nebudou doručeny a vrátíme je zpět odesílateli.
• S platností od 18.3. rušíme službu „osobní odběr“ na našich pobočkách. Prosíme, nezadávejte při objednání dopravy tuto službu. Zásilky se službou osobní odběr budou vráceny odesílateli.
• Exportní linky: Snažíme se udržet v provozu naše standardní exportní linky. Aktuální situace na přechodech je vážná, dochází ke zpoždění doručení:
o Polsko – nejhorší situace je aktuálně na polských hranicích – doba doručení může překročit 72 hodin.
o Slovensko, Rakousko, Německo – provoz na hranici je pomalý, ale funguje – předpokládané zdržení na hranici cca 2 hodiny“


Aktualizace

18.03.2020 8:50

„Aktuálně jsme obdrželi informaci, že ve Španělsku dochází k omezení distribuce zásilek v těchto regionech dle PSČ – viz seznam
08255, 08280, 08281, 08282, 08289, 08700, 08710, 08711, 08712, 08717, 08718, 08719, 08773, 08779, 08785, 08786, 08787, 08788, 08789, 25214, 25215, 25216, 25270, 25271, 25750, 25751, 43421, 15282, 15900,15910, 15911, 15912, 15914, 15915, 15916, 15917, 15920, 15928, 15980, 15981, 15982, 15983, 15984, 15985, 36640, 36645, 36646, 36647, 36649“

Prosím zohledněte tuto novou informaci při podání vašich zásilek“


Informace

18.03.2020 8:40

„Všeobecně k dopravě:
– Výběry dobírek u kurýrních přepravců se všeobecně omezují na bezhotovostní platby (mobilní terminály). Prosím informujte své zákazníky o tomto současném omezení
– Potvrzování dokladů o převzetí: z důvodu maximální prevence osobního styku prakticky všichni kurýři omezují fyzické předávání a přebíraní dokladů potvrzujících dodání zásilek. Prosím zohledněte tuto skutečnost ve svých procesech
– Z důvodu omezení týkající se firem, obchodů a provozoven je v rámci doručení B2B přepravy uskutečněn pouze jeden pokud o doručení – prosíme, ověřujte si disponibilitu příjemce před podáním zásilky
– Slovensko a Rakousko: z důvodu omezeného počtu hraničních přechodů se na hranicích tvoří kolony nákladních vozidel, v jejichž důsledku může docházet ke zpoždění v doručování mezinárodních zásilek a zboží všeobecně.

Intime:
Dopravce vyzývá všechny odesilatele a podavatele, aby si odesílané zboží nechali uhradit předem. Tato výzva je v souladu s prevencí související s eliminací osobního styku „řidič/příjemce“. V tuto chvíli není určena kvóta počtu dobírek, ale současně dopravce upozorňuje, že pokud se výše počtu zásilek s dobírkou nesníží, může tuto službu kompletně pozastavit

DPD a Geis Parcel
Omezený provoz Pick up pointů, a kompletní zákaz osobního podeje nebo výdeje zásilek na depech DPD a Geis Parcel“


Geis cargo – informace

17.03.2020 15:20

Geis Cargo – informace:v souvislosti s dynamickou situací spojenou s šířením nemoci COVID-19, jsme se rozhodli sepsat aktuální omezení, spojené s šířením viru a nařízeními vlády.

  • Přeprava v rámci České Republiky probíhá stále bez problému a bez opoždění
  • Jedinou výjimkou jsou níže vypsané obce:
  • Chořelice, Chudobín, Litovel, Myslechovice, Nasobůrky, Nová Ves u Litovle, Rozvadovice, Savín, Tři Dvory u Litovle, Unčovice, Víska u  Litovle, Benkov u Střelic, Brníčko, Dětřichov, Dolní Sukolom, Horní Sukolom, Nová Dědina u Uničova, Renoty, Střelice u Litovle, Uničov, Červenka. Do těchto katastrálních území nejsme schopni dodávat, protože kdokoliv na území obcí vstoupí, musí následně na 14 dní   do karantény
  • Kvůli dlouhým kolonám na hraničním přechodu z Rakouska do Itálie (obousměrně) již nepřijímáme do přepravy zboží do Itálie. To samé platí o objednání IMPORTU z Itálie.
  • Poctivě sledujeme situaci i na dalších hraničních přechodech a bohužel Vás musím informovat o zpoždění dodávek do Polska a Slovenska, kde evidujeme také kolony delší než 20 km. Zároveň je možné, že zde bude docházet k vícenákladům, kterými budeme muset Vaše přepravy zatížit – dle platných mezinárodních úmluv.
  • Z bezpečnostních důvodů až do odvolání pozastavujeme osobní odběr na pobočkách.
  • Prosíme o ujištění, že zásilky které nám dáváte do přepravy, bude možné doručit. Stalo se nám, že zásilka byla určena pro provozovnu, která byla uzavřená z důvodu šíření viru.

Geis Parcel (DPD CZ)

17.03.2020 12:20

Geis cargo – informace

16.03.2020 15:20

Doplnění k přepravě Zásilkovna a Uloženka

15.03. 2020

Doplnění k přepravě Zásilkovna a Uloženka

14.03. 2020

Vážení obchodní partneři, vážení klienti, aktuálně doplňuji nové zprávy z Mailstepu. Příjem a expedice jsou v běžném režimu pouze s omezeným osobním kontaktem cizích osob. Zastaveny jsou pouze osobní odběry na recepci – výdejní místo Mailstep pro ecommerce klienty. Zprávy od dopravců balíkových zásilek:


Základní informace

13.03. 2020

Vážení obchodní partneři, vážení klienti,zdravím Vás ze společnosti Mailstep v mimořádné situaci při opatření v souvislosti s šířením koronaviru. Je třeba otevřeně říci, že šíření nového koronaviru začíná představovat skutečný globální problém, kterému jako společnost a jako země čelíme, je bezprecedentní a nikdo z nás nic podobného nepamatuje. Usilujeme o to, abychom jako společnost Mailstep – i jako jednotlivci – co nejvíce redukovali možnosti přenosu a šíření nového koronaviru.Na našich výkonech je závislá celá řada z Vás a nyní je naší prioritou zachovat provoz v režimu 24/7 jako dosud. Věřím, že pochopíte opatření, která jsme nuceni s okamžitou platností přijmout. Podnikáme preventivní kroky – omezení návštěv u nás v Mailstepu, omezujeme osobní porady a schůze. Interně jsme se přepnuli do režimu „tisíce“ možných opatření, hygienických, organizačních, zajištění náhradních směn v režimu standby připravených naskočit v případě jakéhokoli problému, komunikace a předávání například dodacích listů řidičům bezdotykově, atd.Zároveň je třeba zachovat fungování a činnost společnosti Mailstep. Zde Vám mohu slíbit, že v rámci vedení Mailstepu budeme hledat taková řešení, která umožní nadále plný provoz a snížíme na minimu rizika ohrožení našeho provozu. Nová opatřením, která se dotknou i Vás – prosím, pochopte to:

  1. Od pátku 13.3.2020 rušíme osobní odběry ve výdejním místě Mailstep – prosím informujte své klienty – rádi dopošleme zboží, které je dnes na výdejním místě, kurýrem na adresu klienta.
  2. Rušíme osobní i pracovní setkáni v Mailstepu – všechny prosím akceptujte povídání s námi telekonferencí, telefonicky nebo z okna.
  3. Budeme pravidelně informovat naše klienty a partnery emailem ohledně doprav, výroby či expedice. Samozřejmě telefonicky jsme pořád k dispozici.
Scroll To Top